سوالات متداول

از چه نرم افزاری برای برگزاری وبینار می توانم استفاده کنم؟

  • در حال حاضر ما در سرویس وبینار دایان امکان استفاده از نرم افزار Adobe Connect را برای شما فراهم کرده ایم.
  • برای دانلود برنامه ، نرم افزار های جانبی ، راهنما و ویدیو آموزشی به وب سایت WWW.DLAC.IR مراجعه نمایید.

 

برای برگزاری وبینار به چه امکاناتی نیاز دارم؟

  • دستگاه : امکان برگزاری از کامپیوتر ، لپتاب و تمامی گوشی های موبایل و تبلت نیز فراهم می باشد . ( پیشنهاد ما : کامپیوتر یا لپ تاپ )
  • لوازم جانبی لازم برای کامپیوتر : میکرفون (اشتراک گذاری صدا) ، وب کم (اشتراک گذاری تصویر خود)
  • لپ تاپ : لپتاب ها همگی معمولا وب کم و میکرفون دارند
  • میکروفون اکسترنال : در صورتی که از کیفیت صدای میکروفون خود راضی نیستید می توانید از هندزفری موبایل یا هدست هم استفاده کنید.

 

برای برگزاری وبینار سرعت اینترنتم چقدر باید باشد؟

  • برای برگزاری وبینار باید نرخ آپلود اینترنت تان بالا باشد. حداقل نرخ آپلود اینترنت باید بیشتر از ۱ مگابیت بر ثانیه باشد.
  • برای محاسبه نرخ آپلود اینترنت می توانید از سایت های زیر استفاده نمایید.
  • وب سایت ایرانی تست سرعت : www.speedcheck.ir
  • وب سایت خارجی تست سرعت : www.speedtest.net

 

کاربران من چگونه می توانند در وبینار شرکت کنند؟

  • کاربران شما برای شرکت در وبینار باید صفحه راهنمای حضور در وبینار را به صورت کامل مطالعه نمایند. ، برنامه را دانلود کرده و راس ساعت برگزاری وارد وبینار شما شوند.
  • کاربران با استفاده از موبایل، تبلت و کامپیوتر می‌توانند در وبینار شرکت کنند.

 

از چند روز قبل از برگزاری وبینار باید سرویس وبینار خریداری کنم ؟

  • زمان تحویل سرویس ها در صفحه خرید سرویس درج شده است .
  • پیشنهاد ما : شما حداکثر ۳ روز پیش از برگزاری سرویس وبینار را رزرو یا خریداری نموده . به دلیل اینکه شما بتوانید زمان کافی برای اطلاع رسانی وبینارتان و جذب مخاطبان داشته باشید و همچنین نحوه کار کردن با نرم افزار را یاد بگیرید و از بابت بخش های فنی وبینار خیالتان راحت شود.

 

قصد برگزاری یک وبینار با سخرانان متفاوت دارم، آیا این امکان وجود دارد؟

  • بله ، می توانید برای وبینارتان یک مدرس اصلی و چندین مدرس فرعی تعیین کنید.
  • در نرم افزار مدرس ، شاگرد و پشتیبان هر کدام وظایف خود را داشته و میتوان برای هر فردی وظیفه تاین نمود تا مسئولیت های مربوط به خود را انجام دهد.

 

می خواهم وبینار های چند جلسه ای یا دوره آنلاین برگزار کنم ، آیا برای هر جلسه باید به صورت جداگانه در پنل کاربری ام یک وبینار جدید تعریف کنم؟

  • خیر نیازی به این کار نیست. شما با تعریف یک وبینار و همون عنوان می توانید تمام جلسات را برگزار کنید و زمان برگزاری هر جلسه را نیز مشخص کنید.
  • برای هر کلاس یا دوره آنلاین با تمام جلسات وبیناری آن یک لینک ورود تعریف می شود و همه جلسات بر روی همان لینک برگزار می شوند.

 

نحوه ی تمدید سرویس وبینار به چه صورت است؟

  • برای تمدیدحداکثر تا یک روز پس از سررسید در سرورهای مشترک و تا دو روز در سرور های اختصاصی ، از صفحه خرید سرویس خرید نموده و مشخصات سرویس قبلی را در توضیحات وارد نمایید و یا با ما تماس بگیرید و بعد از صدور صورت حساب لینک پرداخت برای شما ارسال خواهد شد و بلافاصله پس از پرداخت سرویس شما تمدید خواهد شد و عدم تمدید در این زمان به معنای عدم تمایل به تمدید سرویس تلقی شده و اقدامات جهت حذف سرویس مذکور انجام می پذیرد. بدیهی است پس از حذف سرویس امکان بازگرداندن اطلاعات میسر نبوده و سرویس دهنده در این رابطه دارای مسئولیت نخواهد بود.

 

در صورتی که فراموش کنم وبینارم را ضبط کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

  • در سرویس ها ویدیو به صورت اتوماتیک ظیط نخواهد شد و حتما باید گزینه ظبط را زده و در پایان ظبط را متوقف کنید.
  • در صورتی که برای برگزاری وبینارتان از بسته پشتیبانی استفاده کنید و از قبل به پشتیبان اطلاع دهید ایشنان برایتان ویدیو را ظبط خواهند کرد .
  • در صورتی که بسته پشتیبانی استفاده نکنید و فراموش کنید که ویدیوی وبینار را ضبط کنید ، متاسفانه ویدیویی ظبط نخواهد شد.

 

بعد از برگزاری وبینار چگونه می توانم ویدئوی ضبط شده آن را دانلود کنم ؟

  • ابتدا وارد پنل خود شده و در قسمت ویدیو های ظبط شده ویدیو مربوطه را انتخاب کرده و تنظیمات دلخواه خود و نوع خروجی ویدیو را مشخص نموده و صبر نمایید تا خروجی ویدیو روی کامپیوتر شما ذخیره گردد.